Zikrullah
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Cinta Hakiki Khaliq Terbit Dari Kalbu Nan Suci.Rintihan Hati Luahan Perasaan Yang Dituturkan DihadapanNya Menggamit Rasa Syahdu Memecah Kesunyian Malam Justeru Melahirkan Sentuhan Jiwa Dan Ketenangan Pada Hati ,Yang Merindui Penciptanya".

Sunday 4 November 2012

Bukan Milik Kita Tapi Milik Dia


Bismillah walhamdulillah.. Allohumma solli a'la Muhammad..

Ambil peluang yang ada untuk menggarap sesuatu sebelum membiarkan kanvas maya ana ni sepi buat beberapa ketika. Andai ini yang terakhir, biarlah ianya tidak ditinggalkan kosong tanpa apa-apa manfaat.

Subhanallah.. Alhamdulillah.. Nikmat Allah buat si hamba tak putus-putus.. Moga nikmat yang terbesar, iaitu nikmat Iman dan Islam terus dikekalkan..insyaallah.

Melangkah di hari baru. Pasti ujian yang dihidangkan juga, ujian yang baru.. Tapi nikmatnya hanya Allah yang tahu. Ujian, mehnah dan tribulasi tu, sunnah untuk si hamba.

Nikmat ukhwah di jalan Allah..tak tergambar manisnya..^_^...Kemanisan inilah yang menutupi perit dan pahitnya jalan-jalan ujian. Nikmat memiliki sahabat-sahabat yang baik.. Masyaallah..

Alhamdulillah..berakhirnya sebuah penantian. Berbalasnya sebuah kerinduan.

Sahabat... Di jalan yang sama kita melangkah..Di laluan ini kita susuri, laluan yang bakal menemukan kita dengan duri-duri yang perit..Tapi jangan sesekali kita lupa janji Allah dalam firman Nya yang Maha Benar..
Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (ugama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu.
[surah Muhammad:ayat7]

Insyaallah.. Yakin dan percaya.. Setiap pilihan dan aturan Allah itu yang terbaik.

Sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat dan datang dari arah yang tak disangka-sangka.

Bilamana dengar kisah tentang sahabat-sahabat seperjuangan yang Allah jemput awal, masyaallah... Tak tahu nak kata macam mana.. Beruntungnya mereka..Dalam hati kata,

"ya Allah..Nak ikut........"

Tetapi, sedar hakikat diri.. Tiada apa yang terbaik untuk dipersembahkan pada Allah.. Duhai diri.. Jom-jom.. Muhasabah..Cek diri..!!! ..Usaha capai 'al mautu fisabillillah..'

Insyaallah, moga-moga jalan yang dipilih ni jalan yang Allah redha..^_^

~Meskipun diri ini penuh dengan kehinaan, kedhaifan..tapi ku punya sekeping hati.. Untuk Allah pandang dan nilai.. ~

p/s mood sayu :-(

No comments:

Post a Comment