"Cinta Hakiki Khaliq Terbit Dari Kalbu Nan Suci.Rintihan Hati Luahan Perasaan Yang Dituturkan DihadapanNya Menggamit Rasa Syahdu Memecah Kesunyian Malam Justeru Melahirkan Sentuhan Jiwa Dan Ketenangan Pada Hati ,Yang Merindui Penciptanya".

Monday, 13 February 2012

IMPORTANT- "Berlapang DADA"


بسم الله الرحمن الرحيم


Tiba-tiba terdetik pula ingin bercakap soal berlapang dada ni..
Ya, saya tau perkara nilah paling susah kita nak buatkan..

Cuba kita ingat balik..recall balik..
Dalam usrah, perkara ini selalu disebut..
Tingkatan pertama untuk berukhwah adalah dengan berlapang dada.
Jika soal berlapang dada ni pun kita masih tak selesai lagi, susahlah macam tu..
Jika ada sesuatu perkara yang tersimpan dalam hati, luahkanlah dengan cara yang betul..
Jangan pendam dan jangan cakap belakang (peringatan tuk diri sendiri)

Plus, janganlah pulak kita mengeluarkan kata-kata yang boleh mengguris hati dan perasaan orang lain..
Saya tahu kadang-kadang kita tak sengaja..
Terlepas cakap..biasalah kadangkala saya juga begitu..
Cakap main dan je..tak fikir perasaan orang lain..
Bila dah cakap baru menyesal…(itu memang saya)

Dalam berukhwah ini biasalahkan bab-bab terasa hati ini..
So, don’t take it deep into your heart ^_^..
Tapi saya takdalah menggalakkan kamu2 semua suka-suki ja menggores hati dan perasaan sahabat anda..
Cumanya disini saya ingin menegaskan pada anda semua “berlapang dada tu penting”

Terasa hati terasa jugak..
Tapi jangan bawa sampai mati ok..(opss..agak panas ayat tu)
Bagi pihak yang 1 lagi, silalah berhusnu dzon dengan sahabat anda..
Kamu pun kena berlapang dada jugak ya...

Akhirul kalam,
Apakah kita berlapang dada dengan sahabat kita dan orang disekeliling kita??
Fikir-fikirkan dan renung-renungkan
P.E.A.C.E. N.O. W.A.R

p/s: Post ini tiada kaitan antara yang hidup dan yang mati..Sekadar peringatan buat diri ^_^ 

No comments:

Post a Comment