"Cinta Hakiki Khaliq Terbit Dari Kalbu Nan Suci.Rintihan Hati Luahan Perasaan Yang Dituturkan DihadapanNya Menggamit Rasa Syahdu Memecah Kesunyian Malam Justeru Melahirkan Sentuhan Jiwa Dan Ketenangan Pada Hati ,Yang Merindui Penciptanya".

Thursday, 2 February 2012

Serahkan Hatimu Sepenuhnya Kepada DIA



بسم الله الرحمن الرحيم 


~lama dah blog ni besawang (^_^) Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan untuk menulis..dan berpesan-pesan..moga ianya bermanfaat untuk pembaca.


"Ya Allah, kuatkan diriku, bantulah aku menghadapi ujian ini"
"Bimbinglah daku Ya Allah menuju jalanMu............."
"Tiada tempat untuk ku mengadu selain dariMu Ya Allah......"


Inilah antara bait-bait status update sesetengah individu di dinding muka buku mereka. Tempat mengadu segala masalah, tempat bercerita segala masalah. Memberitahu semua friends bahawa diri sedang di landa masalah, dan memohon kekuatan dariNya. Segala doa pengharapan kepadaNya pantas di taip diwall fb.

Namun teman, untuk apa semua itu? Hilangkah masalah yang bersarang dengan cara begitu. Lantas engkau mengadu pada teman-temanmu...hati masih tidak tenang, perlukan tempat bercerita, perlu meluahkan pada seseorang. Semakin banyak engkau mengadu pada manusia, semakin jauh engkau dari ketenangan.

Teman, mungkin kau hampir lupa, tempat untuk mengadu segala masalah, meluahkan segala apa yang terbuku di hati sudah tersedia buatmu. Allah sentiasa bersama kita. Luahkanlah padanNya, ceritakanlah padaNya, menangislah dihadapanNya.

Serahkanlah hatimu kepada Yang Maha Mencipta, dan Dia akan mengaturkan segala yang terbaik buatmu. Dengarlah teman, usah dicanang ujian Tuhan pada kita, kerana itu hanyalah sedikit cuma. Pandanglah mereka yang lebih lagi di uji hatinya, apalah sangat pada ujian kita. Bersyukurlah kau masih di uji. Itu tanda Allah masih memberikan perhatian padamu. Bersedihlah jika diri dibiarkan alpa begitu sahaja.

p/s: segala apa yang Allah berikan nikmat, kaya, miskin, sedih, gembira, sakit mahupun sihat itu semua adalah ujian dariNya.

No comments:

Post a Comment