Zikrullah
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Cinta Hakiki Khaliq Terbit Dari Kalbu Nan Suci.Rintihan Hati Luahan Perasaan Yang Dituturkan DihadapanNya Menggamit Rasa Syahdu Memecah Kesunyian Malam Justeru Melahirkan Sentuhan Jiwa Dan Ketenangan Pada Hati ,Yang Merindui Penciptanya".

Tuesday 4 October 2011

Ku Titpkan Pesanan

Bismillahirahmanirahim...

Saat ini aku menitip pesan,
di kala hatiku ini di landa resah,
teringat janjiku pada Tuhan,
akanku wakafkan hidupku di jalan kebenaran..

Bukan aku tidak impikan Baitul Jannah di dunia,
tetapi aku lebih impikan tersingkap hijab dengan Ar-Rahman,
Jika jiwa ku sekental Rabiatul Adawiyah,
yang ku impikan hanya cinta dan rinduku mendalam pada Tuhan,
Tangisan ku di sejadah solat, di dada malam,
menjadi peneman hidupku hingga akhir kalam.

Namun kerana cinta kasih ku pada Rasulullah, maka perluku buktikan,
aku menerimamu kerana sunnah,
yakin akan aqidah,
bukan kerana sekadar mengisi jiwa yang gundah,
kerana CINTA teratasku adalah ALLAH. 


Aku mohon jagailah hatimu,
dan aku jua berusaha menjaga hatiku,
kerana aku tidak ingin sekelumit maksiat, menolak berkat,
kerana aku hanyalah hamba yang lemah,
dan aku jua tahu engkau punya kekurangan,
yang ku cari, yang bisa saling melengkapi, membimbing tanganku menuju Tuhan... 

No comments:

Post a Comment