Zikrullah
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Cinta Hakiki Khaliq Terbit Dari Kalbu Nan Suci.Rintihan Hati Luahan Perasaan Yang Dituturkan DihadapanNya Menggamit Rasa Syahdu Memecah Kesunyian Malam Justeru Melahirkan Sentuhan Jiwa Dan Ketenangan Pada Hati ,Yang Merindui Penciptanya".

Tuesday 10 January 2012

~Not Weak~


بسم الله الرحمن الرحيم


"Ya Allah... Ujian-Mu silih berganti. Semakin aku menapak di jalan ini, semakin aku diuji. Benarlah jalan ini bukan mudah dilalui.Penuh onak dan duri,jalannya berliku..Durinya tajam,amat2 menusuk.. Memang adakalanya aku seakan penat tetapi aku tahu, tidak sepatutnya aku bersikap lemah apalagi menyerah." Maka di saat ini, mari kita berkongsi pemangkin diri juga sebagai tatapan mereka yang ingin sama-sama menguatkan diri..
Sesekali terjatuh itu biasa apatah lagi jika berkali kali jatuh. Tetapi jangan jatuh hingga tak bangun-bangun, itu parah. Hakikatnya nasihat buat diri ini juga.Aku tidak ingin selamanya berasa lemah. Aku harus bangkit dan bersemangat sentiasa. Sungguh, motivasi yang paling penting bermula dari dalam diri.
Wahai hati Janganlah berasa lemah. Tatkala dilambung ombak cabaran. Sedarlah, itu adalah tarbiyah Allah buatmu. Memang, sesekali diuji itu perit, pedih dan menyakitkan. Membuat air matamu gugur satu persatu. Tetapi itu bukan sebab untuk menyerah.Kita tetap lemah hanya pergantungan pada Allah menjadikan kita kuat tanpa disedari...
p/s semakin kita kuat, semakin kita diuji...Allah menutup 1 pintu dan akan memberi pintu lain utk kita dan sesungguhnya pintu itu lebih baik dr yg sebelumnya.InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment