"Cinta Hakiki Khaliq Terbit Dari Kalbu Nan Suci.Rintihan Hati Luahan Perasaan Yang Dituturkan DihadapanNya Menggamit Rasa Syahdu Memecah Kesunyian Malam Justeru Melahirkan Sentuhan Jiwa Dan Ketenangan Pada Hati ,Yang Merindui Penciptanya".

Monday, 2 January 2012

Mukadimah 2012


بسم الله الرحمن الرحيم 
SubhanAllah.. Alhamdulillah berkesempatan lagi menulis kali ni bagi pembukaan tahun baru 2012..moga amal ibadah kita dapat ditingkatkan..moga niat untuk memulakan sesuatu di tahun baru kali lebih bermakna dari tahun-tahun lepas.

Berbicara kembali di Sutera Qasih kali ni mungkin lebih akan kepada titipan rohani.. Hikmahnya kehidupan ini, ujian yang menjadi intipati, perjuangan yang tak kenal henti..bukan untuk kita simpan, bukan untuk kita keluh-kesahkan, bukan untuk kita benci pada Tuhan.. Tetapi carilah hikmah atas kejadian yang berlaku itu, syukurinya dan redhainya..kerana jaminannya hanyalah satu, iaitu "Syurga".

So, jangan malas-malas !!

InsyaAllah, selepas ni ana cuba untuk menulis kembali, tetapi mungkin ada perubahan sedikit dari sudut isinya. Ana tidak tahu bagaimana ingin ana beritahu perubahan tersebut. Ana serahkan kepada pembaca untuk menilai dan melihat perubahan itu. insyaAllah..

Bukan pujian, balasan, mahupun ganjaran yang ku inginkan,
tetapi yang ku impikan adalah REDHA dari ALLAH hu RAHMAN..
Kerana ini adalah antara bekalan yang mampu ku usahakan,
yang amat ku perlukan di Hari Kemudian..

Moga Kau pandu setiap gerak geri kami, Ya Allah.. =(

~Selamat Tahun Baru 2012 Buat Pembaca~

No comments:

Post a Comment