Zikrullah
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
"Cinta Hakiki Khaliq Terbit Dari Kalbu Nan Suci.Rintihan Hati Luahan Perasaan Yang Dituturkan DihadapanNya Menggamit Rasa Syahdu Memecah Kesunyian Malam Justeru Melahirkan Sentuhan Jiwa Dan Ketenangan Pada Hati ,Yang Merindui Penciptanya".

Monday 2 January 2012

Persinggahan Kehidupan

بسم الله الرحمن الرحيم
Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa, Kecuali diri sendiri..Tetapi dalam kita bersendirian, kita beruntung kerana.mempunyai seorang sahabat yang memahami kita.Sebagaimana kita mengharapakan keiklasan dan kejujuran seorang sahabat, begitulah juga dia.Tetapi kita sering terlupa akan hal itu. Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita. Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya. Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.

Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita. Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya..? Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa..tetapi kita sering terlupa.

Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami..Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?..Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita...Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat kerana dia juga seorang manusia, Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan kecewa. Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat..

Sebagai kekuatan Jadilah kita sahabatnya itu. Kita selalu melihat dia ketawa,tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan. Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan.. Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan.. Kita tidak tahu. Tetapi.jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita akan tahu..

RENUNGILAH...

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA
TERSIMPUL SEGALA-GALANYA

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang,ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Orang yang menunjukkan kebaikan kepada anda adalah sahabat yang baik.Dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik. (Hukama')

istimewa buat sahabat....

Teman,

Kekadang aku rasakan diari hidup ini terlalu panjang,
Jika didalamnya penuh dengan kekecewaan,kesedihan,kesunyian serta kegagalan,
Mahu saja aku menamatkannya,
Namun....hadirmu membuatkan diri ini semakin tabah menghadapi liku dan ranjau hidup ini...

Teman,

Kekadang aku rasakan diari perjalanan hidupku terlalu singkat,
Jika di dalamnya penuh dengan keceriaan, kebahagiaan dan kegembiraan,
Apatah lagi bila adanya dirimu disisi, Yang menjadi pembakar semangatku, penasihatku dan sahabatku yang setia,
Sungguh bertuah sesiapa yang memilikimu....

Tapi Teman...

Seandainya suatu masa nanti... kita punya haluan sendiri..
Kenangan bersamamu akan sentiasa dihati, Ku ingin ukhwah ini abadi dan sejati,
Namun siapa aku untuk menentukannya,
Siapa aku untuk menyatakannya...

Harapanku hanya satu...
Ingin melihatmu bahagia..selamanya....
Untukmu teman...terima kasih atas segalanya...

.. tiada ungkapan perpisahan dalam persahabatan walaupun maut menjadi noktahnya kerana seorang SAHABAT itu terlalu istimewa dalam doa sahabatnya yang lain meskipun tanpa bayangnya ..

p/s : terima kasih pantai, terima kasih kerana setia ditepian saat lautan dilanda badai..dan tidak jemu mengalunkan bayu sealun irama nyanyian perindu damai..sungguh indahnya ciptaan Allah ^^,

No comments:

Post a Comment